Frissítve

2025. dec. 1.

Központi szolgáltatások (Neptun, Teams, Eduroam) GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések a központi autentikációs szolgáltatásokról

Felhívjuk a figyelmét, hogy a központi autentikációt és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat (Neptun, Eduroam, Teams stb.) nem a TTK SZOK üzemelteti, így az alábbi tanácsokon túl nem tudunk segíteni a problémák megoldásában!

1. Nem tudok belépni a Neptunba, mit tegyek?

  • Törölje az eszközein (telefon, laptop, tablet) az ismert hálózatok közül az Eduroam-ot! Ha ezt elmulasztja, újból zárolásra kerülhet a fiókja a jelszócsere után. Hasonló okokból tanácsos a Teams-ből is kilépni.

  • Látogassa meg a password.pte.hu weboldalt és ott használja az Elfelejtett jelszó cseréje vagy zárolt fiók feloldása opciót! Ez csak akkor működik, ha a megadott mobiltelefonszáma vagy e-mail címe regisztrálva van a Neptunban – ha egyik sincs, keresse fel a Tanulmányi Osztályt és kérje a rögzítést! Az Utolsó ismert jelszó mezőbe ajánlott beírni az ön által helyesnek vélt jelszót, mert ha valóban helyes, nem kell jelszót változtatnia.

  • A zárolás sikeres feloldása és/vagy jelszócsere után újra beállíthatja az eszközein az Eduroam hálózatot. A Teams-be lehetséges, hogy csak pár óra elteltével tud újra belépni.

Ha a fentieket követve sem sikerült megoldania a belépési problémát, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre, vagy hívja őket a 36006 melléken!

2. Nem működik az eszközömön az Eduroam, mit tegyek?

Ellenőrizze, hogy be tud-e lépni a Neptunba!

  • Ha nem tud belépni a Neptunba, kövesse az 1. pont utasításait!

  • Ha be tud lépni a Neptunba, de jelszóváltoztatásra szólít fel, az utasításokat követve változtassa meg a jelszavát! Előtte törölje az eszközein (telefon, laptop, tablet) az ismert hálózatok közül az Eduroam-ot! Ha ezt elmulasztja, a jelszócsere után újból zárolásra kerülhet a fiókja. A sikeres jelszóváltoztatás után az új jelszóval próbáljon csatlakozni az Eduroam-hoz! Ha továbbra sem működik, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre!

  • Ha jelszóváltoztatás nélkül be tud lépni a Neptunba, törölje az eszközén az ismert hálózatok közül az Eduroam-ot, majd próbálja meg újra beállítani! Ha ezután sem működik, telepítse a geteduroam nevű applikációt (elérhető Android, iOS és Windows alatt) és próbálja meg azzal beállítani! Ha továbbra sem működik, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre!

3. Nem tudok belépni a Teams-be, mit tegyek?

Ellenőrizze, hogy be tud-e lépni a Neptunba!

  • Ha nem tud belépni a Neptunba, kövesd az 1. pont utasításait!

  • Ha be tud lépni a Neptunba, de jelszóváltoztatásra szólít fel, az utasításokat követve változtassa meg a jelszavát, majd az új jelszóval próbáljon meg belépni a Teams-be! Ha nem működik, várjon néhány órát és utána próbálja újra. Ha továbbra sem tud belépni, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre.

  • Ha jelszóváltoztatás nélkül be tud lépni a Neptunba, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre!

4. Nem működik a kétfaktoros azonosítás (2FA) a Neptunban

Forduljon a Tanulmányi Osztályhoz és kérje a 2FA kikapcsolását! Ezután lépjen be a Neptunba, majd aktiválja újra a 2FA-t (Saját adatok > Beállítások > Kétfaktoros hitelesítés)! Ha ez nem segít, írjon a központi ügyfélszolgálatnak az sd címre!

5. Nem működik a kétfaktoros azonosítás (2FA) a Teamsben

Forduljon e-mailben a tanulmányi ügyintézőjéhez, ő fel fogja venni a kapcsolatot az illetékesekkel a probléma megoldása érdekében!